torsdag 24. juni 2010

Endelig kom regnet hit i dag!!!!

….å det var jammen meg på tide!

Jeg føler at vi har hatt nordavind sammenhengende nå helt siden 17.mai….vet ikke helt om det er sant, men vi har hatt litt for mange blås-bort-dager nå syns jeg.

22.06.2010 043

Det er ufattelig hvor mye tørrere det blir når det er vind i tilleg til mangel på regnbyer…Så det har blitt masse vanning her de siste ukene….forsåvidt så er jeg blitt vant til all vanning etter at jeg har fått meg drivhus…Men det er da grenser på hvor mange liter vann som skal bæres når du i tillegg skal passe på resten av det som lever i hagen… Vurdere sterkt og legge ut en type vanningsslanger, for å forenkle dette arbeidet. Dryppslagner av et slag….det hadde vært til god hjelp…

22.06.2010 047

Men i dag trenger jeg ikke vanne ute ihvertfall… Det har regnet hele dagen her…

22.06.2010 045

Det jeg viser bilde av, er litt ompotting jeg styrte med i går…. Det gjelder jungelagurkene…Disse plantene var veldig trege i begynnelsen, men når de nå virkelig skyter skudd, så er det ikke måte på….De var nødt til å få noe  annet å klatre på.

22.06.2010 073

Jeg kjøpte meg et klatrestativ av tre, også har de fått en større potte. Her har jeg plantet to planter sammen. Så nå kan de bare klatre i vei… Gleder oss veldig til å smake på disse jungelagurkene… Hvis du ser veldig godt etter på bilde under, vil du kunne skimte en bitte, bitte liten agurk…Det er der den gule blomster syns..

22.06.2010 047

 

Når det nå regner, blir det (…endelig) tid for innejobbing….phu, det trengs.. Nå skal jeg finne fra bøtte, vann og kost, for nå skal huset tas fra kjeller til loft!

Tvi, tvi..

Klem Anita

7 kommentarer:

  1. Hei igjen Anita.
    Kjekt å lese. Er det en levegg mot vinden du har i bakgrunnen?
    Blåser mye hos oss og jeg kunne tenkt meg noe effektivt (helst vedlikeholdsfritt og pent)

    Ha det godt. mvh Astrid

    SvarSlett
  2. Kul att någon blir glad när det regnar;)
    Tack för dina söta kommentarer hos mig! Recept på rosenmarmelad kommer imorgon:)
    Ha det riktigt gott i helgen,
    Charlotta

    SvarSlett
  3. Hei!
    Nydelige bilder!!
    Behøver ikke å bekymre oss for at det skal bli tørt her,...regn og sol annenhver dag:)
    Artig sak den agurken der, fikk lyst å prøve den:)
    Ha en flott helg, klem Hanne

    SvarSlett
  4. Hei!!
    Takk for hyggelig kommentar!
    Du kan tro jeg misunner deg det drivhuset;-) Det ser helt fantastisk ut!! Hva koster et slikt, tro??
    Ja, det er jo litt godt å høre at det ikke er bare her det er sen blomstring.. Vi får trøste oss med at blomstringen varer lenger.
    Ha en fin helg!
    Kristin

    SvarSlett
  5. ..det nydeligste drivhus eg vett omm..! så velholdt og vakkert..
    nydleig pinnestativ til blomkarsen!! så dyktig du er, her får du nok fred for iberiasneglene også, de dreper hagegleden min...
    takk fro titten, kommer mer en gjerne immom på en kopp kaffe nettopp her..
    klem og fin sommer til deg!

    SvarSlett
  6. Hej Anita!

    Växten är samma som 'silver falls' det vill säga Njurvinda, men en grön variant av den. På etiketten stod det bara Njurvinda. Jag har köpt mina på Plantagen.....

    Å vad fint växthus du har......

    Ha det bra!
    Kram Charlotte - Trädgårdsflow

    SvarSlett
  7. Jeg venter fremdeles på regn, de 10 dråpene som kom på torsdag dugde ikke til noe. Vanner og vanner... Flott vekst hus forresten.

    ha en fin dag.

    klem fra marilyn

    SvarSlett