tirsdag 8. juni 2010

Drivhusstatus: mange små agurkbarn...

Jeg har aldri hatt agurk før, så jeg ble veldig overrasket over å se så mange små agurker på agurkplantene… Det er jo som om de henger i klaser..

Disse plantene skal være av den vanlig sorten agurker….men vi har også sått noen andre agurkplanter…

   07.06.2010 055 

…og det er jungelagurk.. Det er minste sønn i huset som så ivrig sådde disse. Og disse agurkene er småagurker….de blir mye kortere enn de vanlig som vi kjøper på butikken….Jeg ser for meg at jungelagurk er en slags knaske agurk….en som skal være god på smak, og som er akkuratt passe stor til å spise opp, der og da, rett etter at den er høstet.

Plantene har igrunn vært veldig træge…men nå ser det ut som de virkelig har bestemt seg for å vokse…

07.06.2010 059   07.06.2010 060

Så var det tomatene…. se hvor store de er blitt!!!

07.06.2010 057   07.06.2010 073   

07.06.2010 075

 

…og jeg gleder meg sånt til den første modne tomaten kan høstes…

Vi har flere sorter tomater…Det første tomatbilde er en plommetomat, den neste bilde vet jeg ikke helt hvilken sort er….denne tomatplanten har jeg fått av en nabo, men jeg tror det mer er en vanlig tomat… Det siste bilde er min favoritt for tiden: cherry tomater !

Ønsker alle en fin tirsdag!

 

Klem Anita

5 kommentarer:

  1. Hej Anita,
    Du har väl inte missat din vinst hos mig? Titta in får du se:)
    Härligt att både gurkorna och tomaterna kommit så långt! God lycka med odlingen!
    Hälsningar, Charlotta

    SvarSlett
  2. Så moro:) Skrev akkurat om drivhuset i dag jeg og:) Moro at det vokser og så er det jo bare såååå godt:) Takk for titten:) Klem

    SvarSlett
  3. Oj, så langt det har kommet hos deg! Agurkene har så vidt begynt å noen cm her, tomatene er kun på blomsterstadiet ennå :-)

    SvarSlett
  4. Heldige deg som har drivhus- det er jo så moro å se som det spirer og gror.
    Lykke til med avlingen!
    Klem fra Monica

    SvarSlett
  5. Lykke er egne tomater og agurker. Å kunne plukke dem akkurat der og da når du har lyst. Og snart er tiden der! Lykke til videre med alle herlighetene :-)

    SvarSlett