lørdag 30. januar 2010

Drømmen om en drivhushage…

Jeg hadde store planer i fjor……om denne “drivhushagen!” min.

Hagen hadde jeg jo…den lå allerede rundt huset vårt. Den besto av mye plen, litt planter, busker og sommerblomster,og litt hekk rundt deler av tomten vår. Men drivhus, det hadde vi ikke.

Jeg har alltid ønsket meg et slik hus…..Drømt om en drivhushage - nyttehage, der vi kunne dyrke litt grønnsaker,  urter og andre spiselige vekster som frukt og bær.

Her er et bilde (lånt av grøntfokus) av det drivhuset som “er på vei opp”… For drivhuset ble bestilt i fjor det. Det ble også levert, men det skjedde ikke så mye mer… Ting tar tid!!

Med en mann som reiser offshore, (1 mnd på og 1 mnd hjemme)
og 4 barn som vil ha sin del av pappaen når han er hjemme, da kommer slike hagesyssler fort bakerst i rekken. Og jeg kan ikke sette opp et drivhus alene!!

Men i år!!!!

Gjett om vi skal få drivhuset opp!!

Gleder meg masse. Jeg har jo allerede kjøpt inn frøene av forskjellige grønnsaker som jeg skal ha i dette drivhuset…Så huset opp!

Men egentlig så vet jeg veldig lite om å drive et drivhus…Som for eksempel temperatur, lys og slikt. Er det vanlig at folk har varme ute i drivhuset sitt?? …nå og ut over våren, eller til det blir varmere i været?  Må det være et lys på i drivhuset??

Jeg er en amatør på området. Men alle skal da vell kunne ha et drivhus?? Så dette må være slike ting som jeg må lære meg etter vært. Men råd tas i mot med takk, fra dere som har erfaring med slikt:)

I de nærmeste dagene framover nå, skal jeg viser hvor langt vi er kommet i prosjekt: DRIVHUSHAGEN, og framdriftsplanen etter hvert.

Så heng med!!

Ha ei fine helg alle sammen!

Klem Anita

2 kommentarer:

  1. Hei Anita! Nå har jeg vært inne å kikket på bloggen din og det ser jo veldig koselig ut. Så fint drivhus du får!!! Jeg har et på 8,4 kvadratmeter, og det er i minste laget. Men jeg har hyller i 3 etasjer på 3 av veggene og plantelys over + varme. Som du sikkert er hvis du kikker på bloggen min, så må jeg bare utnytte den plassen jeg har til det ytterste :.) Har du ikke en "knapp" for følgere? Ha en fortsatt fin helg! Hilsen Blomsterguri

    SvarSlett
  2. Så flott drivhus:) Jeg har et selv, men ser jo nå at jeg burde hatt ett større, men, men:) Veeeldig moro med drivhus, gled deg:)

    SvarSlett