mandag 11. januar 2010

Islykt

Jeg har blitt så fasinert av alle de flotte islyktene som folk har laget og vist her i blogglandia.

 

lyslykt 008

Før vinterkulden virkelig satte igang her  i år, så har vi ikke kunnet tenke tanken engang på å kunne lage slike islykter.  Men det det er viktig og utnytte ressursene mens vi har dem, så har vi frost, så har vi frost…

 

 lyslykt 005 lyslykt 004

 

Forige fredag så jeg at også blomster Finn og Vår Staude laget slike fantastiske islykter på “God morgen Norge”. Og da tenkte jeg; kan de – ja, da kan jaggu jeg også…

Men det var ikke bare bare…. Jeg brukte en bøtte og satte en flaske i midten, for å kunne få plass til et lys. Flasken ville bare flyte opp, så derfor fylte jeg den men vann. Og det var veldig lite lurt… (flasken skulle jo opp igjen, før bruk…)

lyslykt 014

Så i løpet av helgen har jeg tint og limt….og jeg ble veldig fornøyd med resultatet…

Jeg har stappet litt forskjellige greiner oppi bøtten for å få liv i lykten.

Nå skulle jeg bare hatt to-tre til…

Ha en fin kveld

 

Klem Anita

2 kommentarer: