onsdag 29. desember 2010

Jul, jul, jul...snart på vei ut!



…..så nå nyter jeg det siste av julepynten før det hele pakkes ned, for å tas opp igjen til neste jul.

Jeg har vært litt besatt av greiner denne julen…. Hele huset bærer preg av å ha blitt pyntet til jul med  masse greiner fra bjøketre og greiner fra andre trær.  Jeg elske å ta inn litt av naturen, men det er noen som har rynket litt på nesen når de sett at det er pyntet til jul med en halv bjørkeskog inne i huset…. Men jeg bryr meg ikke om hva andre måtte mene. Her i huset pynter vi med det vi har lyst til. Her er noen bilder av julepyntingen i år som er laget av det som vi kan finne ute i naturen…


Et lite bjørkerisjuletre….

026
…pyntet med stjerne i toppen….

027

……og kongler.
Kongle hører med når vi skal pynte til jul….


027  034 
035

Adventskalenderen i år har bestått av en bjørkestubbe som er bundet opp i vinduet med hamptau….
…du kan se her om hvordan kalenderen ble laget…

Jeg har også brukt bjørkeris til å henge øverst i vinduskarmen. ….


018  063




003

En julepyntet ytterdør….selvfølgelig med masse greiner, kongler og kvister fra forskjellige trær som vi har i hagen…



006 

Det er kjekt å kunne bruke ting som vi finner ute i naturen når det skal pyntes til jul…og enda kjekkere når vi kan bruke ting fra hagen.
Ha en fortsatt fin romjul til dere som stikker innom meg!

Klem

2 kommentarer:

  1. Oj, så flott og annerledes du har pyntet! Og den kransen ute var jo bare helt fantastisk!!! Ingen bjørkepynt hos oss i år - men vi har faktisk tre forskjellige typer gran inne i stua... hihi
    Ønsker deg og dine et riktig godt nyttår!!
    Mvh Lunalu

    SvarSlett
  2. Ett riktigt gott nytt odlingsår 2011 önskar jag dig!!! TAck också för härlig inspiration här på din blogg under 2010:)
    Ha det fint,
    Charlotta

    SvarSlett