mandag 27. desember 2010

Julesild

 
 
Nå skal vi til å ha vår første romjulsfrokost denne romjula. Det er alltid godt å kunne slappe av med en god frokost uten at vi har planer for resten av dagen. Dagen i dag tar vi som den kommer.
 
Juledagene har vi hatt sammen med familien vår. Kost oss sammen med mye god mat og annet julegodt. Men nytt av året har vi i år hjemmelaget julesild på frokostbordet…..
Når mann i huset er fisker og jeg elsker å dyrker ting i hagen, ja da skulle dette bli en god blanding!! 
 
Vi hadde flott sild og masse god løk og  krydder….mmmmmm
 
Jula 016      Jula 023
 
Etiketter laget vi også til å ha på glassene….
 
Jula 026     Jula 028
 
Jula 030
 
Vi brukte litt forskjellige glass til å legge silden ned i. Men jeg liker best gjennbruk av  gamle syltetøyglass. Da disse glassene fikk litt kamuflasje på lokkene med litt forskjellige tøystykker som jeg hadde liggende + litt hamptau…. Ja da ble det en riktig koselig julegave. For disse glassene med sild har vi gitt bort til venner og familie.
Jeg tror at dette er noe vi kommer til å gjøre sammen igjen til neste jul også. Det var kjempekoslig å lage noe sammen med husbonden til jul…..
…så til dere som ikke fikk sild denne julen….vi må nok lage en større ladning av julesildglass til neste år:)
 
Ønsker alle en fin romjul!
 
Klem

 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Så flinke dere har vært. For tiden rekker jeg ikke sånne ting, men drømmer om dager som skal komme. Hjemmelaget julemat og julegaver er det noe ekstra med.
    Du spør om ovn i drivhuset. Jeg bestilte meg en enkel liten vifteovn med termostat beregnet på drivhus. Og den står på for fullt om dagen. Det blir dyre planter når vi har så kald vinter som nå.
    I morgen skal jeg på jakt etter en propanbrenner. Det påstår min elektrikersønn er mye billigere, og et veldig godt alternativ. Jeg skal i alle fall prøve det. Du får følge med på bloggen, så skal jeg skrive hvordan det går - om jeg får tak i ovnen altså.
    I mellomtiden ønsker jeg deg en fortsatt fin romjul og en god nyttårshelg.

    SvarSlett