søndag 11. april 2010

Ompotting og borddekking

I dag har også vi kost oss ute i sola…

Det har vært en fantastisk helg. Det har ikke blitt mye hagearbeid på meg i dag, men i går fikk pottet om noen planter. Cobea - “cathedral bells”, var de som trengte dette mest.

  09.04.10 008  09.04.10 003 

De måtte også få en plantepinne i pottene for å få noe å slynge seg til… Her ser du hvordan denne planten vil bli.

Eller så holde jeg på med et eføy-prosjekt… Har vært og “laget” meg små eføy-planter og satt dem i potter. Disse skal jeg videre lage noe artig av i drivhushagen… Men jeg må først gå til innkjøp av noen tilleggs “ingredienser” før jeg kan utføre dette…. Jeg vil legge ut bilder når prosjektet settes igang…..skal bli spennende å se om jeg får det til:)

 

Bord V&B 009  Bord V&B 002  Bord V&B 017

Jeg fikk så lyst vise disse bildene….

På jobben min, så ble det innad i kjeden utlyst en konkurranse om å dekke et “cottage bord”, med Villeroy & Boch sine varer, pluss at det ble krydret med mange andre varer... Jeg var så heldig å få lov og ta bilder av bordet som min sjef hadde pyntet…(..dette kan hun!!!)…og så sendte vi dem inn og var med på konkurransen…

Vi vant ikke, men vi var blandt topp 3!!

Det var sååå kjekt å få “leke” med fotoapparatet!!!

Ønsker alle som er innom, en fin uke!

Klem Anita

3 kommentarer:

  1. hmmmm, nå blei jeg SÅ nysgjerrig!! hva for noe slags eføyprosjekt er det du har på gang?? hmm, gleder meg allerede til neste innlegg! Mon tro hva slags ingredienser du handler.. hm. :o)

    Så nydelig den slyngplanta di kommer til å bli!! *sukk*

    Jeg håper du får en VIDUNDERLIG uke!!

    SvarSlett
  2. Cobea er berre sååååå nydeleg. Har ikkje sett den kvite varianten før, men sådde Cobea Scandens (blå) i fjor og forfjor. Første året sådde eg for seint, og fekk dei ikkje i blom. I fjor fekk eg dei i blom, men dei kom SEINT, men akk så flotte. Laga eit innlegg om det i august eller september;) Blomane er fantastisk flotte både som knopp, blom og frøstand. Angra berre på at eg ikkje tok planta inn, då ho kan overvintrast frostfritt, og i år fekk eg ikkje sådd.....

    Ha ei flott veke.
    Klem♥

    SvarSlett
  3. Cobea hadde jeg tenkt å så i år, men glemte å kjøpe frø... Neste år husker jeg det! De er så nydelige og er flink til å klatre. Som Tonerose ble jeg veldig nysgjerrig på eføyprosjektet ditt! Fortell fortell :)
    Nydelige interiørbilder, jeg har en forkjærlighet for W&B, så dette falt i smak. Moro med 3dje plass, gratulerer!

    SvarSlett