tirsdag 20. april 2010

Mer vår fra min hage...

Det er ikke noe varme her i dag… sola prøver desperat og skinne gjennom et tynt skylag som ligger over himmelen…(askesky..???)

Gleder meg sånt til det blir litt varmere i været!!!Her er noen oppdagelser på min daglig hagerunde….

…hvite “Pulsatillaene” har såvidt begynt å blomstre…. De blå blomstrert i forrige uke.

   Kubjelle, Pulsatilla 002

Kubjelle, Pulsatilla 004


…..det er ikke mange dagene til her, før det blomstrer for fuldt.

 

Kubjelle, Pulsatilla 010  Kubjelle, Pulsatilla 011

Kubjelle, Pulsatilla 018  Kubjelle, Pulsatilla 019  Kubjelle, Pulsatilla 021

…Her spirer store lillekonvaller.

En ny “vår” åpenbarer seg vær dag nå framover… Med håp om litt varmere vær framover (ønsketenking..) og enda mer blomstring….

Ellers så holder jeg på litt i drivhushagen om dagene…. Men etter å ha vært på jobb og fått unnagjort de daglige gjøremål, så er der jammen meg ikke mange timer igjen til å bruke til mine hagesysler….

Det jeg holder på med nå er å spikre urte- og grønnsaks kasser. Det har vært store forsinkelser på det området etter at et aldri så liten arbeidsuhell inntraff ved snekring av disse kassene, (en tommel som var i veien for hammeren..au!!) men  nå er skaden neste leget, og jeg er nesten i mål med kassene mine... Jeg kommer tilbake med bilder av disse snart!

See you!

Klem Anita

2 kommentarer:

  1. Da har du vel lært at det er spikeren som skal bankes, ikke deg selv ;) Det hørtes ikke godt ut, stakkar.. Godt du er i sving igjen, er spent på å se resultatet!

    Hvit Pulsatilla er noe av det fineste og søteste :) Skjønne bilder!

    SvarSlett
  2. Så nydelige blomster:) De skulle jeg gjerne hatt i hagen. Er så fint med de som titter frem nå så tidlig. Så flink du er. Jeg har lett for å ty til samboer når det kommer til snekring og sånt... Så jeg blir sååå imponert når jeg leser du holder på å snekre:) Gleder meg til å se resultatet:)

    SvarSlett