mandag 7. februar 2011

Litt blå vår...


Jeg har tidligere ikke vært noen særlig glad i den blå fargen…Blått har liksom ikke vært meg…??? Men hvorfor ikke egentlig….?
Så mot alle odds, begynte jeg i fjor og anlegge et nytt blått bed ute i hagen…. Jeg hadde vist ikke så mange bilder av selve bedet, men her har jeg laget en blå bukett av blomster fra det blå hjørne i min egen hage….

049

065

…litt blått ved steintrappen…

01.08.2010 022

….lavendel og fioler i urnen…


Så jeg synses jeg er kommet et stykke på vei med å syns at blått faktisk er en fin farge…og ikke minst en veldig vårlig farge… Det er blitt enn farge jeg kan bli glad av nå.


039

Men inne i huset har fortsatt de blå tingene vært gjemt bort i skuffer og skap….

033


Det er veldig rart det der med hvordan ting er fint en periode, så går man lei, og etter mange år, så finner man fram ting som man har gjemt bort, og faktisk innser at man liker tingene veldig godt….Som dette blåe serviset mitt….Har hatt det sikkert i snart tjue år…Men det er mange år siden det har sett dagens lys…
Så etter at jeg en dag var inne hos liven og så hvordan hun bruker sine mange blåe ting, ble jeg inspirert til å finne fram ting fra glemselen hos meg selv…


028  100

Egentlig så var jeg en gang veldig glad i dette serviset… og jeg kan kjenne at jeg faktisk liker det veldig godt nå også…. Rart hvordan man kan forandrer seg….:))

Ha en fin uke!!

Klem

10 kommentarer:

  1. Så flinke du er Anita, skulle ønske jeg hadde litt av dine grønne fingrer og ikke minst kreativitet.

    SvarSlett
  2. du har ei niesa som ELSKE blått, syns dette va nydeligt:)

    SvarSlett
  3. så deilige frodige bilder..! søt trapp med fin beplantning1
    ja blått er en flott farge... nydleig bukett det øverste..
    klem til deg..

    SvarSlett
  4. Hei.
    Hvilken inspirerende blogg du har:)
    Jeg legger deg til siden min så jeg kan følge deg i tiden fremover.
    Velokommen hos meg også:)

    SvarSlett
  5. Jeg elsker blått når det gjelder blomster, og buketten din var jo bare utrolig nydelig!!Jeg ser du har SKabiose i buketten, det er noen av de skjønneste jeg vet (selv om navnet høres mer ut som en sykdom).

    SvarSlett
  6. Blått er favorittfargen min og det var nydelige blomster du hadde satt sammen!

    SvarSlett
  7. Hei Anita!!
    så kjekt at jeg kunne inspirere deg til at ta frem igjen de blå tingene dine :o)
    Nydelige saker....og så liker jeg så godt bilder fra den flotte hagen din!
    Gleder meg til å følge med der utover nå.

    ha en fin kveld :o)

    SvarSlett
  8. Ja du- det er rart hvordan ting endrer seg over tid! Selv er jeg veldig glad i blå blomster spesielt nå om våren.
    Der ligger en Award til deg inne hos meg!
    Ønsker deg en fin uke!
    Mvh Monica

    SvarSlett
  9. Blåtte e nydelig, det var kjempefine bilder du haddelagt ut, fin blogg, følger dæ videre, koselig om du følger mæ og.

    Lisbeth ;O)

    SvarSlett
  10. For en fin blogg du har! Er glad jeg tilfeldigvis ramlet innom hos deg :) Har kost meg her inne med innleggene dine lenge nå. Nydelig drivhus du har! Legger meg til som følger hos deg :) Kjøpte huset vårt for 2 år siden, og drømmer om en nostalgisk og koselig hage. Tenker jeg blir å snappe opp noen tips her hos deg ;)
    Ps. Giveaway inne hos meg om du vil prøve vinnerlykken ;)?
    Klem fra Lise

    SvarSlett